بسته بندی فرش برای اسباب کشی

نحوه صحیح بسته بندی فرش و موکت در اسباب‌ کشی

نحوه بسته بندی فرش برای اسباب کشی

بسته‌ بندی کردن و همین طور جابجایی برخی از وسایل خانگی به هنگام اسباب کشی نسبت به سایر اثاثیه خانه دشواری‌ های مخصوص خودش را دارد به عنوان مثال در هنگام بسته بندی فرش برای اسباب کشی شما نمی‌توانید آن را در جعبه مقوایی بسته‌بندی کنید یا دور آن چیزی بپیچید همچنین نمی‌توانید آن را هرطوری که دلتان خواست لوله کنید و بدون دقت و احتیاط آن را به پشت کامیون اسباب کشی پرتاب نمایید .

همینطور شما در هنگام بسته‌ بندی فرش برای اسباب کشی باید مراحل بسته‌ بندی مناسب را رعایت کنید تا خاطرتان نسبت به اینکه این فرش‌ها در شرایط کاملاً مناسبی به مقصد جدید می رسد جمع باشد ، برای همین انجام درست این کار به خصوص برای فرش‌هایی که قیمت بالایی دارند و همینطور فرش‌های دستباف با ارزش و کیفیت بالا در اسباب کشی بسیار مهم و پرنکته می باشد .

در ادامه قرار است برای شما بهترین راه های ببسته بندی فرش برای اسباب کشی را به شما بیاموزیم تا به این صورت بتوانید هم فرش‌های ارزان قیمت معمولی و هم فرش‌های فوق العاده با کیفیت و گران را بسته بندی کرده و برای اسباب کشی آماده کنید. با آموزش بسته بندی اصولی فرش با سایز های متفاوت برای حمل اثاثیه در مجله باربری و حمل بار میرداماد همراه ما باشید .

بسته بندی فرش‌ های ماشینی

اول از همه شما باید به جزئیات کامل در خصوص نحوه بسته بندی فرش برای اسباب کشی دقت داشته باشید. می‌توان گفت که در اکثر خانه های ایرانی فرش‌های ماشینی وجود داشته و یا خانواده ها سعی داشته در هنگام خرید تعادل قیمت مناسب را حفظ نمایند و به این شکل است که بسته‌ بندی و جابجایی فرش‌های ماشینی نسبت به فرش‌های دستبافت هم بسیار راحت‌تر و آسان‌تر خواهدبود هم کم هزینه تر.
اما از یک طرف می تواند معایبی را هم در بر داشته باشد از جمله این است که شما تصمیم بگیرید حتی برای بسته‌بندی و جابجایی برخی از این فرش‌های ارزان و سایز کوچک ، خودتان هزینه کنید که این کار هارا با سختی روبرو می کند و از این گذشته شما باید در نظر داشته باشید که جابجا کردن فرش‌ها به خانه‌ای دیگر ممکن است نسبت به اینکه شما فرش‌ها را بفروشید و بعد از اسباب کشی فرش‌های جدیدی خریداری کنید گرانتر و پرهزینه‌تر برایتان تمام شود ، اما اصلا نگران نباشید ما همراه شما هستیم تا مشکلاتتان را حل و فصل کنیم پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

نحوه بسته‌بندی فرش برای اسباب کشی
بسته بندی فرش برای اسباب کشی

اول باید تصمیم بگیرید که آیا فرش‌های شما ارزش وقت، پول، تلاش برای بسته‌بندی و انتقال دادن به خانه جدید را دارند یا نه . بهتر است قبل از بسته‌ بندی کردن و و جابجایی آن را به طور کامل از هرگونه کثیفی تمیز کنید، زیرا مطمئناً نمی‌خواهید گرد و غبار، خاک و بوی بد و انواع کثیفی‌های انباشته شده در لابلای فرش‌ها را به خانه و یا آپارتمان جدید خودتان منتقل نمایید پس بهتر است قبل از اسباب کشی فرش‌های خودتان را به خوبی تمیز کنید تا با خیال راحت بتوانید آنها را به خانه جدیدتان انتقال دهید.

نکته بعدی بسته بندی فرش برای اسباب کشی این است که شما باید خواب فرش را مشخص نمایید چون فرش‌ها به شکلی تولید می‌شوند که دارای خواب هستند ، به این صورت که می‌توانید این کار را با کشیدن کف دست خودتان بر روی سطح فرش انجام دهید هنگام حرکت کردن دست برای فرش و احساس صاف بودن آن شما می توانید به راحتی خواب فرش را به این راحتی پیدا کرد.

فرش‌های لوله شده و بسته‌بندی شده را با استفاده از یک قطعه طناب و ریسمان در هر دو قسمت انتهایی محکم نمایید این کار را برای این انجام دهید تا در زمان جابجایی و حتی قرار گرفتن بسته‌بندی فرش در کامیون تا رسیدن به مقصد بسته مورد نظر شما باز نشود همچنین شما این توصیه رو داریم که از نوار چسب بسته‌بندی استفاده کنید تا فرش را به همدیگر خوب ببندید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری نمایید.
کافیست برای بسته‌بندی کردن فرش‌ها در هنگام بسته‌بندی و حمل و نقل تنها از کاغذ استفاده کنید چونکه بهتر است فرش‌های خودتان را با پلاستیک نپوشانید چون که مواد پلاستیکی ضخیم مانع از رسیدن اکسیژن به الیاف فرش می‌شوند و در آخر ممکن است باعث ایجاد رطوبت شوند و تبدیل به محل خوبی برای تولید و رشد قارچ و کپک خواهند شد. البته اگر به بسته بندی کاغذی دسترسی ندارید بهتر است از نایلون استفاده کنید و فرش را بدون داشتن روکش جا به جا نکنید.

آموزش قدم به قدم بسته بندی فرش بزرگ دستبافت ایرانی

در ادامه سعی کردیم که بهترین راه‌ها و روش‌ها را برای بسته‌ بندی فرش های دستبافت ایرانی به شما آموزش دهیم پس تا آخر همراه ما باشید نکته مهمی که باید هنگام بسته‌بندی فرش‌های دستباف به خاطر داشته باشید این است که شما نباید آنها را مانند فرش‌های ماشینی بدون دقت لوله کنید بلکه نیاز است که فرش‌ ها را به روش‌ های خاصی لوله کنید تا هم جمع و جور تر شوند هم ایمن تر به مکان مورد نظرتان منتقل شوند .

همانطور که در پاراگراف‌ های قبلی هم اشاره کردیم بهتر است که قبل از بسته‌بندی کردن این گونه فرش‌های دستباف آنها را با دقت تمیز کنید تا از وارد شدن گرد و غبار خاک و هرگونه آلودگی و بوی نامطبوع به خانه جدید جلوگیری شود اگه فرش‌های بزرگ دارای لکه‌های کثیفی هستند بهتر است برای تمیز کردن آنها از شرکت های قالیشویی معتبر برای این امر کمک بگیرید.

فرش‌ها را به صورت وارونه برگردانید تا الیاف با کف زمین روبرو شود با توجه به وزن زیادی که فرش‌های دستباف دارند بهتر است که این کار را با کمک چند فرد دیگری انجام دهید – باربری میرداماد می‌تواند در این مرحله به عنوان یار کمکی عمل کند ، کارگر حمله بار باربری میرداماد می‌تواند بهترین گزینه برای جابجا کردن و حتی بسته‌بندی فرش دستباف  کمک شما باشد.

بهتر است اهمیت این مرحله را دست کم نگیرید حمل کردن فرش‌های بزرگ و آن هم فرش‌های دست باف به خانه دیگر اصلاً شوخی بردار نیست به خصوص وقتی که این فرش‌ها بسیار گران قیمت و ارزشمند باشند .
برای این کار کافیست که فرش را به سه قسمت از طول تقسیم کنید یک گوشه فرش را بگیرید و آن را به سمت مرکز تا رسیدن به خط طولی خیالی فرش خودتان تا کنید لازم نیست که آن را به طور کامل اندازه‌گیری کنید، قسمت انتهای فرش هم مانند این قسمت تا کرده و بر روی قسمت خم شده قرا دهید .

بسته بندی اصولی فرش بزرگ برای اسباب کشی
بسته بندی اصولی فرش بزرگ برای اسباب کشی

هنگامی که در مورد چگونگی بسته بندی فرش برای اسباب کشی صحبت کردیم جهات خواب فرش را هم برای شما توضیح دادیم برای انجام این کار لازم است که دست خودتان را بر روی سطح فرش بکشید و ببینید کدام جهت احساس صاف بودن و کدام جهت احساس مقاومت به شما می‌دهد این یک قدم مهم برای بسته‌بندی و رول کردن فرش‌های دستباف و گران قیمت می‌باشد .

در آخر هم برای اینکه فرش دستباف خودتان را تا انتها جمع کنید برای این کار لازم است که کفش خودتان را در بیاورید و روی فرش بروید با دستان خودتان فرش را بگیرید و با قدم زدن به عقب فرش را به سمت خودتان ببندید و باز هم همین کار را در جهت مخالف خواب فرش انجام دهید تا فرش گران قیمت شما آسیب نبیند .

بسته‌بندی کردن فرش را با تکمیل بخش تا کردن به اتمام برسانید بهترین کار در استفاده از این روش ویژه فرش این می باشد که فشار زیادی به آن وارد نشود ،همینطور برای مطمئن شدن از محکم بودن فرش بهتر است که آن را با استفاده از یک تسمه و طناب در دو قسمت ببندید و همینطور طناب‌ها را برای جلوگیری از باز شدن فرش خیلی محکم ببندید در پایان فرش شما آماده حمل نقل می باشد . در آخر هم می‌توانید از نایلون بزرگ و کاغذ برای پوشاندن کل فرش دستباف خودتان استفاده کنید این کار برای جلوگیری از کثیف شدن فرش بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.

بسته بندی فرش با باربری میرداماد

در آخر بهتر است اشاره کنیم که بسته بندی فرش برای اسباب کشی کار بسیار پیچیده‌ای هرم نیست بنابراین حتی اگر کسی را برای کمک هم ندارید باید بدانید که بدون هیچ مشکل اساسی این کار انجام می‌شود ، کارشناسان مجرب ما آماده ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته به شما مشتریان عزیز می باشند پس شما می توانید با باربری میرداماد در جهت بسته بندی تخصصی و جابجایی فرش خودتان تماس حاصل فرمایید یا به سایت باربری میرداماد مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *